nosferatue

Most, hogy túl vagyunk az első nagyobb béta patch-en, némi szerkesztőtársi biztatásra, úgy gondoltam itt az ideje egy kisebb, személyesebb beszámolónak. Elég sok élmény kavarog bennem, nehéz belekapni egy-egy dologba.

Talán kezdem az elején: korábban én sem hallottam a játékról, talán egy kicsivel több, mint másfél hete tudok a létezéséről. Tehát nem igazán mondhatom el magamról, hogy már évek óta várom és tudtam, hogy zseniális dolgot fog alkotni a High-Rez csapata. Mikor megvettem bennem volt a „zsákbamacska” érzés. Mikor kipróbáltam, jött a hidegzuhany…az érzés, hogy évek óta nem szórakoztam ilyen jól. A játék gyors, pörgős. Beszállsz, játszol, élvezed, a városban kicsit elbolondozol, craftolsz, tradelsz a többi ügynökkel, majd megint beszállsz, játszol, taktikázol, figyelsz, ugrasz, lősz és SZÓRAKOZOL. A két, számomra legközelebb álló műfajt keveri, egyben mmo, fps egy kis tps fűszerezéssel. A videók alapján nem hittem, hogy működni fog, de ez tényleg működik!

Korábbi mmo-s kalandozásaim során már tudtam, hogy egy support kaszt kell nekem, ezért esett a választásom a robotics-ra. Őszintén szólva kezdetben kétségeim voltak, attól tartottam, hogy nem lesz több egy egyszerű engineer-nél, de azt kell mondjam, ez a kaszt sokkal több annál. Régóta nem láttam ilyen jól megalkotott support-ot, egyszerűen nem bírtam letenni, nem bírtam betelni vele. Nem csak stratégiailag fontos pontokat tudtam jelentős tűzerővel megtámogatni, mindemellett gyógyítottam csapattársaimat, támogattam a tankot, felfedtem a láthatatlan recon-okat, egy szóval ott voltam a csata hevében, a kellős közepén, nem a kispadra száműzve kellett dirigálnom. Ezzel az ígérettel már rengeteg játék kecsegtetett, mégis talán ez az első, ahol ez igazán meg is valósul. Az elmúlt napokban gyakran azon kaptam magam, hogy pvp vagy pve build-eken agyalok. Nem akarok untatni senkit a játék technikai alapjaival (legalábbis most), a lényeg, hogy 15 pontból kell kigazdálkodnunk, hogy milyen eszközöket viszünk magunkkal a missziókba, illetve a játékosok elleni küzdelmekbe. Minden eszközből a maximális 4 pontot kóstál, összesen 8 slot-unk van, amibe elhelyezhetjük azokat. Ebből a szempontból egy kicsit a Guild Wars-ra hajaz, a legjobb lapokkal érdemes harcba indulni, tudjátok, csak ügyesen, okosan.

A pve missziók hangulatosak és változatosak. Most nem arra gondolok, hogy a helyszín változatos, ugyanis az a sanda gyanúnk, mivel több lépcsőben tesztelnek, egy adott régión belül teszteltetnek velünk a fejlesztők, ergo az eddigi pve missziók nagy része, a Commonwealth uralta bányákban és gyárakban játszódott. Viszont – és itt most tessék hegyezni a szemeket – elvétve találkoztunk ugyanazzal a helyzettel a küldetések során. Engem személy szerint a left 4 dead-re emlékeztetett. Persze, mindenki ismeri a pályákat, de az hót’ ziher, hogy ugyanonnan zombi nem jön az arcunkba. Itt is random spawn pontokat generál a játék, a ránk támadó moboknak, elit moboknak. Emiatt sokszor kerültünk meglepően kínos helyzetbe, ettől függetlenül én még ezt is élveztem.

Minden küldetés végén, miután átverekedtük magunkat a mobok rengetegén és vissza spawn-oltak elhullott harcostársaink, egy utolsó boss harc várt ránk. Ezek jelenleg egy lépcsős harcok, de én azt mondom, várjuk ki a végét, biztos lesz még itt meglepetés, elég kreatív srácok ülnek a tervezőasztalnál. Egy-egy ilyen misszióra, jelenleg maximálisan négyen tudunk jelentkezni, ha nem vagyunk elegen a játék random „sorsol” mellénk csapattagokat, de már tervezik a 10 fős küldetéseket is.

Hogy miért is mmo? Talán mert van benne közös szociális tér, ami jelenleg egyetlen egy városra korlátozódik. Talán azért, mert van benne teljes craft rendszer, saját gazdaság AH-val, xp-t gyűjtünk és vele együtt a kasztok különböző talent-fáit fejlesztjük, implantátumok segítségével növeljük értékeinket (amit a legutóbbi patch óta csak készíteni tudunk), armor set-eket vehetünk magunknak, amit ízlés szerint átlagos vagy különleges festékekkel tehetünk egyedivé, szezonális armor upgrade-ekkel bóhóckodhatunk (vagy csak egyszerűen azért, mert manapság könnyebb eladni egy játékot mmo-címkével a borítóján). Egy szóval megtalálható benne minden alappillér, ami egy mmo-ban, kivéve egyet, a nyílt tereket. Őszinte leszek, nekem itt ez nem is hiányzik. Erre Taramis barátom egyszer azt mondta, ez az egész város olyan, mint egy interaktív lobby vagy szerver-kereső. Legalább nem unatkozol, amíg becsatlakozol egy harcba vagy misszióba. Mi tényleg nem unatkozunk.

A pvp-ről egy későbbi posztban tervezek írni, természetesen egy robotics szemszögéből. Nem igazán volt még lehetőségünk elmélyülni benne, az AvA szervereket is gyakran lelövik, illetve próbáltuk a játék alapjait megtanulni, ráérezni az ízére. Tegnap este már volt is pozitív pvp élményem, amiből rengeteget tanultam. Ezzel kapcsolatban egy igen fontos dolgot majdnem elfelejtettem, a jetpack. Ez a kis eszköz konkrétan egy új dimenziót ad a játéknak, úgymond rákényszerít a 3d-s gondolkodásra, vagyis – Használd a terepet Luke! Sokszor mentette meg az életemet egy-egy fedezék, a jetpack megfelelő használata. Egyébként a repülő eszköz helyenként elengedhetetlen részét képezi a pve misszióknak, tehát ott is használnunk kell, a csapdák, „riadók” elkerülése végett.