Sandstorm, az első patch

A hosszú szünetet követően megtöröm a blogon uralkodó csendet, ugyanis az elmúlt  napokban immáron a live szervereken is élesítették az 1.3-as patch első fázisát. Nem mondom, a Hi-Rez-esek tényleg kitettek magukért, rengeteg mindent pakoltak bele a játékba, lesz mit megosztanom veletek (próbálom kiemelni a lényeget).

Általános változások

  • megérkezett az új loot és tooken rendszer: már esnek tárgyak/fegyverek a PvE bossokból is, a PvP és PvE játékok során szerzett tokeneinket pedig szintén beválthatjuk felszerelésre
  • kaptunk 32 új fegyvert, nagy részük lvl 30 felett érhető el
  • új üzletek nyíltak meg Dome City-ben: CyberCuts, Genolab (itt az arcberendezésünket tudjuk megváltoztatni), valamint minden class kapott egy külön weapon shop-ot
  • új speciális szóló PvE missziók: Novice, Rookie, Advanced és Expert szinteken
  • új Ultra-Max Security  (hiperbrutálmegaerős) speciális PvE missziók
  • a speciális PvE missziókban jelentős mértékben javítottak az AI-n valamint új elite mobokat is pakoltak bele
  • AvA-t teljes mértékben átdolgozták, ezentúl egyetlen világtérképen harcolnak az ügynökségek
  • 5 új PvP map
  • a játékbeli szociális rendszeren is csiszoltak: kaptunk új chat csatornákat illetve meg tudjuk tekinteni a többi játékost felszerelését
  • DirectX 10 támogatás

Az első AvA szezon június 8-án, kedden, helyi idő szerint 11-kor indul és július 4-én, vasárnap ér véget. (az AvA június 8-ig nem elérhető)

Speciális előelőelőfizetői bónusz

  • jelenleg előfizetés még nincs, de van rá lehetőség hogy jelezzük eme szándékunkat, akik így tesznek, azok jutalma napi 20 db Mercenary token és 4 Conquest token, akár belépnek aznap a játékba akár nem (ezek értékéről fogalmam nincs)
  • ha a pre-előfizetés mellett döntünk, akkor a legelső havidíjat, a 2. patch után fogják először levonni a számlánkról
  • júni 4-e után lesz PayPal fizetési lehetőség is

Fegyverek és fegyverupgradek

  • bevezetésre kerülnek a common, uncommon, rare, epic minőségi szintek
  • ezentúl megkülönböztetünk rank1-rank4-es fegyvereket
  • a korábbi device pontos rendszer, amely megszabta, hogy milyen felszereléseket vihetünk magunkkal, teljes egészében kikerült a játékból
  • a fegyvereket már nem szintlépéssel unlockoljuk, azokat a következő módon szerezhetjük meg: vendoroktól megvásárolhatjuk Dome City-ben (common fegyverek); epic verzió lvl 1-30/Dome City, vendor, mercenary tokenekért; epic fegyverek/Dome City, vendor, conquest tokenekért
  • mercenary PvP missziók során és PvE bossokból bármilyen minőségű és szintű fegyver eshet
  • low és medium PvE missziókból csak common és uncommon fegyverek esnek
  • a minőségi szint függvényében, mindegyik lootból eső fegyvernek véletlenszerű statokat fog generálni a játék (elvileg így végtelen kombinációja lehetséges egy-egy eszköznek) és mindegyik legfeljebb 3 karakterből álló nevet kap pl.: Vulture Vision [TTC]
  • ezentúl eshetnek olyan lootok is, amit adott szinten még nem tudunk használni, erről az agent profileban láthatunk értesítést
  • a fegyverek a harcok során elhasználódnak, ha nem javíttatjuk őket, abban az esetben egy epic fegyver statjai, akár egy common fegyver szintjére is csökkenhetnek (mindez természetesen javíttatással orvosolható)
  • ha a patch után először lépünk be a játékba, tapasztalni fogjuk, hogy minden fegyverünk eltűnt, kivéve a kezdő fegyverek, amelyeket még a tutorial alatt szereztünk meg. Tehát nincs más dolgunk mint felkeresni az első vendort és vásárolni új játékszereket. A már meglévő karaktereink szintenként 400 creditet kapnak eme célra (tehát egy 50-es karakter 20.000 kreditet kap)
  • minden fegyver automatikusan a karakterünkhöz bop-ol, tehát nem lehet eladni vagy AH-ba rakni (egyértelműen postán sem tudjuk elküldeni másnak)
  • a fegyverárusoknál minden fegyver statját előre meg tudjuk tekinteni, erre az agent profileban is van lehetőségünk

Armor

  • minden armor növeli az életerőnket, szintén több fajtája elérhető (common, uncommon, rare, epic), a 7 armor slotot meghagyták
  • epic armor-t Dome Cityben is vásrolhatunk (Hawk’s Suits, Armor store), illetve PvE küldetések során is eshet. A Hawk’s Suits-ben vásárolható suit-ok és helmet-ek csak kozmetikai upgradek, statokat nem módosítanak

Upgrades

  • a régi upgrade rendszer a kukában landolt, helyette az új modification avagy mod rendszer lép életbe

Modification és Crafting

  • a weapon modok olyan craftolható eszközök, amelyek a fegyvereink statjait növelik, ezeket az Item Modification Shop-ban tudjuk fegyvereinkbe hegeszteni
  • armor modok ugyanezen elv alapján működnek, szintén az Item Modification Shop-ban lehet az armorokba csempészni
  • a modoknál is érvényes a common, uncommon, rare, epic kategória. Bármely szintű mod-al elláthatjuk fegyvereinket/armorunkat (tehát akár egy common armorba is belerakhatunk epic mod-ot, értelme ugyan nincs)
  • minden fegyverhez/armorhoz egyszerre csak 1 mod-ot rendelhetünk
  • a mod-okat alapanyagokból tudjuk gyártani, ezek a PvE missziókban esnek, illetve AH-ból vásárolhatók. A mod-ok legyártásához továbbra is szükségünk lesz blueprint-ekre (tervrajzok), azonban ezek PvE játék során már nem esnek, meg kell őket vásárolnunk Dome City crafting körletében az árusoktól.
  • amint az előfizetői rendszer éles lesz, a nem előfizetők csak uncommon mod-ok craftolására lesznek korlátozva (crafting level 100)

Mission Queuing

  • a játék ezentúl IP cím alapján szűr, tehát az EU játékosokat EU mission szerverre irányítja, az amerikai játékosokat pedig NA szerverre. Természetesen a választás jogát meghagyták, ezt a mission screen-ben megváltoztathatjuk VISZONT minden belogolás után visszaáll az alap beállításra.
  • a mission screen kapott egy UI átalakítást

Special Ops avagy Co-op PvE

  • ez a játékmód jelenleg két területre korlátozódik (a későbbiekben több mapet is adnakmajd hozzá): Mining Province és Commonwealth Prime. Amint az előfizetői rendszer életbe lép (2. patch), a nem előfizetők számára csak a Mining Province missziói lesznek elérhetők.
  • Mining Province: csapatos missziók Low, Medium és High security kategóriákban
  • Commonwealth Prime: csapatos missziók High, Maximum, Ultra-Max és Double Agent kategóriákban
  • új, szóló játékmód is elérhető Novice, Rookie, Advanced és Expert kategóriákban
  • ha a csapatos Special Ops PvE játékmódot választjuk, ezentúl eldönthetjük, hogy megvárjuk míg a teljes csapat becsatlakozik, avagy nekiesünk a missziónak a már meglévő pre-made csapatunkkal (ami 2-4 játékost jelent)
  • Elite Techro, véletlenszerűen, bármely nehézségű misszionál megjelenhet, a kisebb szinteken boss-ként is

Arena

  • ezentúl team nélkül, vagy nem teljes team-el is csatlakozhatunk az aréna missziókhoz, a rendszer ilyenkor random játékosokkal egészíti ki a csapatokat
  • a 10v10 PvP aréna játékmód 20-as szint felett érhető el, szintén szólóban, vagy akár 10 fős pre-made csapattal is csatlakozhatunk
  • új 4v4 aréna map: Osprey
  • amint a fizetős rendszer éles lesz, az aréna játékmódot csak előfizetők vehetik majd igénybe

User Interface

  • az 1.3 első lépcsőjével megkezdődött a játékban lévő UI átalakítása, számos menü teljes átalakításon ment keresztül, további változtatásokat a későbbi patchek fognak tartalmazni

Karakter fejlődés

  • Skill Tree balance az új fegyver-rendszerhez mérten, UI változtatás a skill tree menüben
  • új, csili-vili animáció szintlépéskor
  • ezentúl ha egy játékos eléri az 50-es szintet, xp helyett plusz krediteket kap. Azon játékosok, akik még az 1.3-as patch előtt érték el az 50-es szintet, ők visszamenőlegesen is megkapják a krediteket, ( xp pontjaik pedig az 50-es szint elértekor lévő állapotokat fogják tükrözni)
  • a PvE/PvP missziók győzelméért/részvételéért kapott xp pontok mennyiségét is átdolgozták
  • számos új epic-szintű fegyver 30 és 50-es szint között

Token rendszer

  • a játékosok, a krediteken felül, Mercenary és Conquest tokeneket gyűjthetnek a különböző missziók során
  • a tokenek account szinthez vannak kötve nem karakter szinthez
  • Mercenary Token: rare/epic fegyverek/armorok vásárlására alkalmas, bármely szinten elérhető (standard setből válaszhatunk)
  • Conquest Token: csak 30-as szint feletti speciális fegyverek/armorok vásárlására alkalmas, AvA missziókból gyűjthető
  • a mission menüben egy token ikon jelzi, mely missziókért jár aznap token
  • Mercenary PvP-ben és Special Ops PvE-ben minden győzelemért 3 Mercenary Token és 1 Conquest Token jár, kudarc esetén 1 Mercenary token jár
  • azon játékosok, akik ügynökségek tagjai és elfoglalt hex-el/hexekkel rendelkeznek, ők napi szinten 1 db Conquest token-t kapnak minden elfoglalt hex után, naponta maximálisan 4 db Conquest token-t kaphatnak az elfoglalt hexek után
  • minden token típus rendelkezik egy napi limittel, hogy adott nap mennyit gyűjthetünk belőlük, az előfizetők részére ez a limit magasabb
  • az előfizetőknek minden nap jár 20 db Mercenary token és 4 db Conquest token, akkor is ha adott napon nem játszanak. Ezen felül lehetőségük van további 20 db Mercenary token és 6 db Conquest token begyűjtésére, a missziókon keresztül, vagy az elfoglalt hexek után
  • a nem előfizetők napi szinten 20 db Mercenary token-t és 6 Conquest token-t gyűjthetnek a missziókon keresztül, vagy az elfoglalt hexek után
  • az előfizetők maximálisan 200 Conquest token-t és 800 Mercenary token-t tarthatnak az inventory-ban, míg a nem előfizetők 100 Conquest token-t és 400 Mercenary token-t

Az AvA változtatásokat megpróbálom majd egy külön posztban összeszedni, ugyanis az is gyökeres változásokon esett át, az első szezon pedig csak jövőhét kedden indul. Aki nem bír magával és a teljes patch note-ra kiváncsi, az megtalálja a klikk mögött (ebben az AvA változások is benne vannak).  Sok minden változott, még nem volt alkalmam tesztelni, amint lesz időm elmerülni a játékban írok majd néhány sort a patch-ről érzett első benyomásokról.

Hozzászólás